fbpx
Sfaturi pentru economisirea combustibilului

Sfaturi Utile pentru economisirea combustibilului

Într-un moment în care preţurile de achiziție ale combustibililor se păstrează la un nivel înalt – pe deoparte, şi poluarea prin arderea combustibilului a ajuns la cote alarmante – pe de altă parte, devine imperativ ca fiecare să încerce tot posibilul pentru a reduce consumul de combustibil. Valorificarea la maximum a combustibilului pe care îl puneţi în autovehiculele dumneavoastră este o modalitate a vă asigura că obţineţi cea mai bună economie de combustibil și deci și de bani posibilă. Devenind economic în privinţa combustibilului, veţi economisi bani şi veți ajuta în mod activ la reducerea schimbărilor climatice, precum şi la creşterea durabilităţii energetice. Vă reamintim câteva sfaturi valoroase privind economia de combustibili pentru şoferi. Aceste sfaturi vă vor arăta cum să vă îmbunătăţiţi randamentul vehiculelor în timp ce minimalizaţi daunele aduse mediului.

1. Economisirea la pompă

Economisirea la pompă este înţeleasă de cei mai mulţi în felul următor: caută cea mai ieftină benzinărie și alimentează cu cei mai ieftini carburanți. Dar această teorie este pe departe să fie adevărat. În schimb este recomandat să folosiţi un carburant mai de calitate din mai multe motive. În aceeaşi sumă de bani dată pe un carburant mai de calitate faţă de cel mai ieftin de pe piaţă, de obicei veţi parcurge un număr mai mare de kilometri cu autovehiculul.

Şi asta pentru o mică diferenţă per litru. Un carburant ieftin nu va avea aceiaşi aditivi de calitate pe care-i are un carburant mai scump. Pe lângă economia la numărul de kilometrii parcurşi, cu un carburant ieftin riscaţi din cauza aditivilor pe bază de apă care se descompun în motor să avem surpriza că se strică injectoarele sau motorul.

Așadar, în aceeași sumă de bani investită, parcurgem același număr de kilometri sau poate chiar mai mult, însă cu mai puțin combustibil. Asta se traduce într-un impact mai mic pe care-l avem asupra mediului înconjurător.

2. Presiunea Anvelopelor

Cu siguranţă ştiţi că un pneu care are o presiunea mai scăzută decât cea recomandată de producător va rula mai puţin atunci când luăm piciorul de pe acceleraţie, deci acele anvelope sunt mai ineficiente decât atunci când sunt umflate la presiunea potrivită. Puteţi face un test lăsând maşina la liber în mers pe aceaşi porţiune de drum cu presiunea în pneuri scăzută şi un al doilea test cu presiunea recomandată de producător. Diferenţa va fi vizibilă în mod cert. Este însă nerecomandat să utilizaţi o presiunea mai mare decât cea recomandată de producător, deoarece la temperaturi mari, aerul se dilată și poate produce explozia pneului, mai ales dacă acesta este uzat. Această diferență de presiune se va vedea la un moment dat și în consumul de carburant, așadar e bine să-i acordați atenția cuvenită.

3. Filtre curate

Rețineți că nu degeaba se numesc filtre – acestea strâng toate impurităţile pentru a asigura un consum redus şi pentru a proteja motorul. Dacă filtrele de care vorbim sunt pline de mizerie, consumul maşinii va fi categoric mai mare. Chiar dacă ai crede că un filtru de benzină mai plin de impurităţi permite mai puţină benzină să treacă prin, te înşeli, deoarece pentru ca maşina să dea randament, va trebui să apeşi mai tare pe pedala. De asemenea, un filtru de aer îmbâcsit și neînlocuit la timp, va crește și el consumul de carburant pentru că nu mai reușește să furnizeze suficient aercurat pentru arderea cât mai eficientă a carburantului.

4. Turația Motorului

Cu cât turaţia motorului este mai mică, cu atât va fi şi consumul. Bineînţeles, nu trebuie să mergem la extreme şi să lăsăm să tremure motorul la o turaţie de sub 1 500 rpm, dar nici să nu obişnuim să stăm peste 3 000 rpm, în cazul maşinilor pe benzină. Însă valorile striuct numerice sunt în mare parte irelevante, deoarece depinde foarte mult și de tipul de vehicul şi carburantul folosit, de încărcătură, condițiile de drum etc. Însă cert este că dacă vrem să scoatem un consum bun, trebuie pe cât posibil să conducem la o turaţie care să ne permită să executăm o manevră de urgenţă când e cazul, dar să nu ne facă gaură în buzunar în acelaşi timp.

5. Frâna de motor

Utilizaţi frâna de motor în orice perioada a anului, nu doar pe carosabil ud sau îngheţat. Urmează o curbă sau sunteţi în oraş şi vă apropiaţi de un semafor care indică culoarea roşie? Este inutil să ţineţi piciorul pe acceleraţie că mai apoi să frânaţi brusc. Lăsând maşina în frână de motor şi adaptând un stil de condus constant, economisiţi combustibil şi în plus, nu ve-ţi uza aşa mult sistemele de frânare. Vreți să faceți un test ca să observați singuri eficiența frânei de motor?

O puteți face dacă aveți computer de bord care indică consumul instant. Dacă-l aveți în dotarea mașinii, încercați să frânați pe aceeași porțiune de drum, în aceleași condiții, o dată folosind frâna de motor și o dată cu frâna de serviciu. Observați singuri diferențele în consumul instant.

6. Climatizarea

Ştim că efectul de seră îşi face tot mai simţită prezenţa şi încălzirea globală are o creştere alarmantă, ceea ce ne afectează direct când conducem pe timp de vară. Aerul condiţionat a devenit o necesitate în fiecare autovehicul, dar asta nu înseamnă că trebuie să abuzăm de el. Acesta esta unul dintre cei mai mari consumatori. Sperăm că aceste sfaturi să fie de folos fiecărui şofer şi să ne ajute să menţinem un mediu înconjurător pe cât posibil mai lipsit de poluare.

Leave a Comment

Scroll to Top