fbpx
7 sfaturi pentru intretinerea masinilor pe timp de iarna

7 sfaturi pentru întreținerea mașinilor pe timp de iarnă

7 sfaturi pentru întreținerea mașinilor pe timp de iarnă

 

Gheața ți-a acoperit deja parbrizul, forțându-te să dezgropi “răzuitorul” din mormanul sculelor. Pe măsură ce te ajustezi la frison, consultă aceste 7 sfaturi care îți vor menține mașina rulând fără probleme prin provocările sezonului rece.
Presupunem că ai acoperit elementele de bază (cum ar fi racletul) și că ești la curent cu verificările tehnice al mașinii. Nu amâna programarea la ITP – un lucru care ar fi doar o inconveniență minoră pe vreme mai caldă ar putea deveni un pericol pentru viață în timpul iernii. Iar dacă vrei să conduci în confort, vezi cele 5 sfaturi importante pentru a-ți încălzi mașina pe timp de iarnă.

 

Pregătește-ți ștergătoarele

Ceața, zăpada și ploaia îți vor reduce vizibilitatea pe timp de iarnă. Capacitatea ștergătoarelor de a menține parbrizul clar va fi pusă la încercare.
Majoritatea mașinilor din ultimul deceniu au un anumit tip de lamă pe ștergătoare, care nu sunt predispuse la îngheț. În timp ce înlocuirea lamelor ștergătoarelor o dată pe an este recomandată, mulți vor să scape de această cheltuială.

O modalitate de a le oferi o durată de viață mai lungă, este ștergerea lor cu soluție pentru geamuri sau cu oțet. Cu o cârpă îmbibată, freacă bine în sus și în jos partea din cauciuc a lamelor. Vei vedea destul de multe particule negre care se desprind: aceste reziduuri sunt murdărie și cauciuc uscat. Cu îndepărtarea lor, ștergătoarele o să facă o treabă mult mai bună.

Unii oameni își ridică ștergătoarele după ce parchează, astfel încât ele să nu atingă parbrizul. Acest mic truc va ușura curățarea parbrizului de gheață și zăpadă. Alții cred că ridicarea ștergătoarelor uzează arcul care ține lamele pe parbriz. Dar majoritatea susțin că nu are nici un efect negativ asupra acestora. Alegerea este a ta.

Verifică-ți lichidul de parbriz

Ai pus apă simplă în rezervorul dedicat lichidului de parbriz? Poate doar puțin? Indiferent dacă încerci să fii mai ecologic sau doar vrei să scapi mai ieftin, aceasta este o idee extrem de rea pe timp de iarnă.
Dacă apa îngheață în rezervorul și în tuburile sistemului, reparațiile și schimbul vor fi mai costisitoare decât ce s-ar putea economisi prin diluarea lichidului de parbriz.

Chiar dacă cumva eviți această soartă, lichidul diluat este mai probabil să înghețe când este pulverizat pe parbriz. În cazul în care călătorești într-un loc unde este extrem de frig, acordă atenție etichetei de pe recipientul lichidului. Unele formule au punctul de îngheț mai mic decât altele. Dă-ți o marjă de eroare, există doar câteva lucruri mai enervante (sau mai periculoase) decât să-ți înghețe parbrizul complet în timp ce conduci. Dacă totuși s-a întâmplat acest lucru, avem câteva idei pentru tine care te vor ajuta la dezghețarea parbrizului.

Verifică și antigelul

Pentru mulți, acest lucru este primul gând când vine vorba de îngrijirea mașinii pe timp de iarnă.
Șansele sunt, ca lichidul de răcire al motorului tău (un nume mai bun pentru antigel) este în regulă pentru iarna care urmează. Dacă ai respectat programul de verificări tehnice ale mașinii și “diagnoza” nu arată probleme, poți sări peste acest pas.

Majoritatea mașinilor noi sunt dotate cu lichide de răcire care au o durată a vieții lor de până la cinci ani sau cca 240.000km. Verifică manualul vehiculului.
Dacă ai omis o verificare sau ai un alt motiv pentru a-ți pune la îndoială starea lichidului de răcire, schimbă-l fără ezitare. Trebuie doar să te asiguri că mecanicul folosește un lichid de răcire compatibil cu mașina ta.

Bateria este încărcată complet?

Iarna pune mai mult stres pe baterie, în special dacă mașina este parcată în aer liber.
Evită sentimentul de gol în stomac când rotești cheia în contact și nu auzi absolut nimic. O verificare proactivă a bateriei și a sistemului de încărcare te poate feri de acest lucru. De obicei service-urile nu taxează mult pentru a-ți testa bateria. Iar unele magazine de piese auto o vor face chiar și gratuit. Dacă afli că bateria ta este pe ducă, o poți înlocui fără inconveniențe majore. (Înlocuirea pare mai simplă decât tractarea mașinii la un service ca să o facă ei într-o situație de urgență). Aici trebuie să pomenim și de aspectul de preț. Ieși mult mai ieftin dacă alegi să îți schimbi singur bateria. Nu este o procedură grea, deși bateriile în sine pot fi grele.

Este timpul să pui aer de iarnă în anvelope

Bine, glumim. Nu există “aer de iarnă”. Dar diferența de temperatură poate afecta presiunea din anvelope. Iată două motive bune pentru a coborî la nivelul roților să măsori presiunea:
1) Anvelopele pierd 1 PSI pentru fiecare 10 grade cu care scade temperatura.
2) O anvelopă ușor dezumflată nu va „mușca” prin zăpadă ca să ajungă la asfalt la fel de bine ca una umflată la presiunea corectă. Este similar cu hidroplanarea pe apă – și la fel de periculoasă. Este posibil să fi auzit îndrumările “lasă aerul din anvelope pentru nisip sau zăpadă pentru a obține mai multă aderență”. Acest lucru se aplică numai dacă suprafața este moale dedesubt, precum o plajă sau zăpada adâncă – nu amestecul de drumuri curățate, gheață și zăpadă compactată pe care majoritatea dintre noi le întâlnim în timpul conducerii pe timp de iarnă.

Și nu uita de capacele supapelor după ce ai terminat de ajustat presiunea! Deasemenea înlocuiește capacele crăpate sau cele lipsă. Dacă umiditatea intră acolo și îngheață, ar putea să permită supapei să se scurgă de aer. Dacă nu ești sigur de starea cauciucurilor, treci la un service de anvelope pentru efectuarea reglărilor necesare.

Aplicare de ceară pe faruri

Recunoaștem că este un detaliu mic, dar în bezna iernii, fiecare lumen care poate fi stors din faruri îți va oferi cu atât mai multă siguranță.
Iată un exercițiu ușor de două minute: asigură-te că farurile sunt curate, apoi aplică orice fel de ceară pentru mașini pe acestea. Lasă ceara să se usuce și lustruiește farurile. Pentru puncte bonus, fă la fel și cu farurile din spate.

Pe suprafața alunecoasă creată, va fi mai puțin probabil să se formeze un strat de gheață din cauza zăpezii fleșcuite aruncate de alți mașini. Și în caz că se formează datorită nefolosirii mașinii pe un timp îndelungat, stratul subțire de ceară va face mai ușoară îndepărtarea acestuia.

Creează-ți un “kit de supraviețuire”

Toată lumea ar trebui să aibă o pătură izotermă în torpedo sau plasată undeva la îndemâna șoferului.
Nici cel mai complet kit de supraviețuire din lume nu te va ajuta dacă te afli într-o mașină cu susul în jos și nu poți ajunge la trusa din portbagaj. Acesta este scenariul la care te-ai putea uita dacă, să zicem, ai aluneca de pe o terasă într-o furtună de zăpadă pe un drum pustiu. S-ar putea să treacă ceva timp până ajunge ajutorul.
Abilitatea păturii izoterme de a-ți ține de cald ți-ar putea salva viața.
Alte lucruri pe care le-am adăuga:

  • Fluier
  • Pungă de plastic durabilă sau o canistră pentru adunarea zăpezii (pentru a obține apă)
  • Lumânare
  • Unealtă multifuncțională

Am mai putea continua cu câteva gustări care nu se strică ușor, o lanternă mică, o sursă de alimentare de rezervă pentru telefon, etc. Cu cât zona este mai rurală sau drumul mai pustiu, cu atât mai mult ar fi indicat să iei cu tine.

Dacă ți-a plăcut articolul, poate te interesează și 10 sfaturi pentru condusul inteligent pe timp de iarnă.

Leave a Comment

Scroll to Top