fbpx
CAMIOANELE-AMERICANE-FREIGHTLINER

Camioanele Americane Freightliner

Camioanele Americane Freightliner

Freightliner este un producător de camioane şi o divizie a companiei Daimler Trucks America de Nord. Divizia este cunoscută în principal pentru vehicule grele de clasa 8, dar şi pentru diviziile 5-7.

În 1930 Freightliner a decis să-şi producă propria lor linie de camioane după ce au constantat că cele mai multe camioane de mare tonaj nu aveau suficientă putere pentru a urca pantele mai abrupte din vestul Statelor Unite. Au folosit atunci vehicule produse de Fageol, companie americană specializată pe producția de autobuze, camioane și mașini agricole. Aceasta a fost puternic afectată de marea criză financiară care s-a manifestat în anii ’30, ajungând să-și închidă producția. Pe vehiculele deja produse, Freightliner a început să-și dezvolte propria evoluție.

În jurul anilor 1940, primele unităţi de camioane erau construite în Salt Lake City sub denumirea de Freightliners, dar în scurt timp producţia urma să fie oprită din cauza celui de-al 2-lea război mondial, până în anul 1949.

Din lipsa capacităţii de distribuţie, şi căutând să reducă serios costurile de producţie, compania a semnat un acord în 1951 pentru a vinde camioanele prin intermediul companiei White Motor din Ohio, un producător de vehicule care avea o reţea de dealeri mai vastă, întinsă pe teritoriul Statelor Unite şi Canada. Acest acord a rezistat pentru următorul sfert de secol. Conform acestuia, camioanele comercializate au fost vândute prin comarcare de brand, devenind astfel White Freightliner. Ele s-au bucurat de succes destul de mare, ajungând o imagine familiară pe drumurile și autostrăzile din întreg continentul nord-american.

În anii ’60 compania a deschis noi facilități de producție, printre ele numărându-se și una în Burnaby, British Columbia, Canada. În SUA, existau de asemenea fabrici de asamblare în Chino și Indianapolis, California, care suplineau activitatea în fabrica principală a companiei, localizată în Swan Island, Portland. În 1969, compania deschide de asemenea și producția la North Basin St., care însă a fost specializată mai apoi pe producția de piese de schimb.

În jurul anilor 1970 White Motor a început să producă utilaje agricole, însă acestea consumau din capital fără să producă nimic în schimb, afectând şi relaţia cu divizia Freightliner. Patru ani mai târziu, acordul dintre cele două companii a fost reziliat şi Freightliner şi-a început viaţa de producător şi distribuitor de sine stătător. În acelaşi timp, compania a introdus primul sau model convenţional, o adaptare a produsului principal, care a reprezentat 50% din piaţă americană în acele zile. În 1979 compania deschide noi facilități de producție. În Mount Holly, Carolina de Nord se deschide o fabrică de producție de vehicule, iar în Gastonia, Carolina de Nord se deschide și o fabrică destinată producției de piese de schimb.

În anii ce urmau să vină, datorită mai multor reglementări introduse de administrația Carter şi liberalizării pieței de transporturi, care anterior favoriza transportatorii rutieri cu camioane de mare tonaj, compania Freightliner s-a trezit dintr-o eră înfloritoare, într-o situaţie în care a ajuns să lupte pentru existenţa sa pe piaţă. Încep dificultățile, care culminează în luna mai 1981 cu momentul în care Daimler-Benz preia compania şi marca Freightliner.

Astăzi Compania Daimler produce camioane Freightliner de la dimensiuni medii, la cele de autostradă şi camioane grele.

Camioane de mărime medie Freightliner

– Când vine vorba de vehicule de urgenţe sau de incendiu, camioane frigorifice, transport marfă în oraş, tractări sau chiar şi rulote, camioanele americane Freightliner se pot lăuda cu fiabilitatea, manevrabilitatea şi vizibilitatea lor ca top de priorităţi. De asemnea, consumul economic de combustibil şi costurile reduse de funcţionare fac din acestea o alegere de top.

Camioane pentru transporturi pe distanțe lungi

– Pentru transporturi pe distanţe lungi, compania Freightliner pune la dispoziţie o serie de camioane moderne, aerodinamice, cu cabină spaţioasă și pat supraetajat. Acestea se concentrează pe ergonomia şoferului şi confortul acestuia, ceea ce creşte productivitatea şi eficiența în exploatare. Camioanele Cascadia, Cascadia Evolution, Coronado şi 122SD reprezintă gama de top din această clasă. Freightliner Inspiration este primul camion autonom care a primit autorizaţie pentru drumurile publice din Statele Unite.

Camioane de mare tonaj

– Freightliner pune la dispoziţie o gama largă de 15 tipuri de utilaje de mare tonaj. De la autobetoniere, macarale, vehicule pentru exploatare forestieră, la pluguri pentru autostradă, remorcări camioane sau transporturi excepţionale, cu gabarit depăşit.

Leave a Comment

Scroll to Top